Indlejret objekt

  • Lotte Aagaard Risager den 27-01-2016

    Langholt Skole januar 2016


    Allerførst godt nytår til jer allesammen. Jeg håber, at I har nydt ferien og er kommet godt i gang med 2016. Januar bød heldigvis på den længe ventede sne. Det har været skønt at se, hvordan børnene har nydt pauserne, fået bygget snemænd, snehuler og er kommet ind til undervisningen med røde kinder og smil på læben. 


    Også til vores torsdagsmorgensamlinger møder jeg glade barneansigter, lyse barnestemmer, der tydeligvis nyder at starte dagen med sang og modige børn, der stiller sig op og viser, hvad de har lavet i undervisningen både musikalske numre og oplæg fra bla kristendom.


    På mine ture rundt i huset får jeg mulighed for at opleve det faglige læringsmiljø her på skolen. Det er en runde jeg virkelig nyder, men som jeg desværre alt for sjældent har tid til pga. møder både i og udenfor huset. Men når jeg er rundt, møder jeg engagerede elever, lærere og pædagoger, der fordyber sig i opgaver, oplæg og bevægelsesaktiviteter.


    I forbindelse med et Mærsk-projekt er vi gået sammen med Vodskov Skole om et kompetenceløft for lærere og pædagoger inden for bevægelse i den understøttende undervisning samt i den fagfaglige undervisning. Vi havde fælles opstart på Vodskov Skole onsdag d.20.1. Fra kl.17-20. Herefter følger to dage (d. 3.2. Og d. 17.2.) hvor lærere og pædagoger på skift er af sted på uddannelse; henholdsvis formiddag og eftermiddag. Undervisningen dækkes af de pædagoger og lærere, der er tilbage på skolen.


    Vi ved at læring sker gennem kommunikation og samtale og derfor er lærere, pædagoger og ledelse i Aalborg Kommune i fuld gang med at uddanne sig til at blive knivskarpe til at tale om læring - med eleverne, med hinanden og med forældrene. Vi arbejder med at få skabt en skole præget af synlige mål, feedback og evaluering og disse samtaler er et væsentligt omdrejningspunkt i vores fremtidige praksis. Lige nu øver vi os sammen med hinanden, eleverne og en underviser fra UCN. Men planen er, at disse samtaler på sigt bliver en helt naturlig del af vores hverdag.


    Værdigrundlaget på Langholt Skole er over 10 år gammelt, så vi har taget hul på en fornyelse af denne. Planen er, at vi i løbet af foråret finder frem til 3 værdiord. Disse værdiord skal derefter holdes op mod nuværende og kommende fokusområder samt inddrages i en beskrivelse af Langholt Skole som et ”lærested” og et ”værested”. Det at have 3 synlige værdier for skolen betyder, at vi - både lærere, pædagoger, ledelse, elever og forældre - har et fælles udgangspunkt og noget at læne os op ad, når vi taler om vores skole. Det er med til at understøtte det vigtige samarbejde vi skal have om at løfte børnenes faglige og sociale udvikling i fællesskab. Både lærere, pædagoger, elever og forældre vil blive inddraget i større eller mindre omfang i forbindelse med arbejdet med skolens værdier og drøftelserne om, hvad det betyder for vores fælles praksis i og omkring skolen. I vil løbende blive orienteret herom.


    Tirsdag d. 19.1. holdt vi informationsmøde for forældrene til kommende børn i børnehaveklassen. Vi forventer en klasse på ca. 15 elever. I efteråret påbegyndte vi et tættere samarbejde med børnehaven for på den måde at sikre børnene den bedst mulige overgang fra børnehaven til skolen. I den forbindelse vil børnehaveklasseleder, Laila, fra uge 9 være sammen med førskolebørnene ovre i børnehaven to timer om ugen, hvor hun vil have sproglig opmærksomhed med dem. Dette vil give hende og børnene et indgående kendskab til hinanden og dermed en rigtig god start efter sommerferien.


    Med venlig hilsen

    Lotte Aagaard Risager


  • ikon
    Flemming Due den 01-07-2015
    SKOLEN ER VIDEOOVERVÅGET.....

    Fremover vil skolen være videoovervåget af Beredskabscenter Aalborg.
  • 17-02-2016
    17:00-19:00
    Fælles skolebestyrelsesmøde i Grindsted ·
    1
  • 18-02-2016
    Historisk museum · 6A
    1
  • 18-02-2016
    15:00-16:00
    Møde om undervisningsmidler ·
    1

Besøgstæller

83637